
עשרים כללי השקעה בשוק ההון ובכלל
אפריל 25, 2021
חוק ה-5 שניות
מאי 14, 2021קרו הרבה דברים בשנה וקצת האחרונות, שמעתם על רובם. היה גם שינוי דרמטי אצל הרבה אנשים שנאלצו לחשוב מחדש ולהעריך את המקום שבו הם נמצאים בחייהם. ולא בקטע של הודיה על מה שיש אלא על יציאה מהמשוואה המוכרת של:
לימודים -> צבא -> תואר -> עבודה -> משפחה -> הזדכות על הציוד.
במיוחד חבר'ה צעירים שתמיד אמרו להם לעבוד קשה, לבנות קריירה, להקים משפחה. קופי פאסט. על הדרך לשלם הלוואות ומתישהו ליהנות מהחיים. זו מגמה שחוצה את כל שוק העבודה. בסקר אנונימי שנערך בקרב עובדי טכנולוגיה נמצא כי 49% מהמשיבים שוקלים לשנות תפקיד או לעבור לעבודה חדשה. ככה זה. הרעיון של לחזור לשגרה השוחקת של טרום קורונה כבר לא נשמע מאוד אטרקטיבי.
הכירו את ה-YOLOers
הביטוי YOLO הושק על ידי תנובה כמעדן חלב למבוגרים. לא באמת, סתם בדקתי את הערנות שלכם.
היו כמה גרסאות לביטוי שמיוחס בעיקר לראפר הקנדי דרייק שיצר שיר סביב הנושא הזה. אתה חי רק פעם אחת – You only live once בשנים שלפני הקורונה הביטוי היה נפוץ בעיקר בקרב בני נוער, והיה מלווה במתיחות ופעלולים מסוכנים. בעקבות הקורונה זה השתדרג לנוטלי סיכונים חדשים בגילאי 20+ אבל לא רק. כאלה שחשבונות הבנק שלהם מרופדים אחרי שנה של חיסכון בבית, עובדי משרד משועממים, חבר'ה שפשוט מבינים שאין להם מה להפסיד וכך גדל תיאבון הסיכון שלהם.
הביטוי הפך למם בקהילות רבות, המוכרת ביותר מהזמן האחרון היא רדיט וסוחרי\מהמרי המניות שם. זוכרים את GameStop? כתבתי על זה בעבר.
להתעשר מהר
שימו לב. אתם תקועים בבית, משועממים ושחוקים, מנשנשים בין השתלטויות מרחוק לבין זומים, וצופים בסטטיסטיקות של נדבקים ומתים עם ידיעה שמישהו (אתם) יצטרך לממן את החובות שהממשלות לוקחות. מצד שני, חבורה של צעירים עצמאיים, מתעשרים במהירות על ידי הצטרפות לסטארט-אפים או הימורים על מטבעות קריפטוגרפיים. וכולם רוצים להשתתף בחגיגה. חגיגה שיכולה להפוך מאות דולרים לעשרות ומאות אלפים. הרעיון (והסיכוי האפסי) שזה באמת יקרה מוביל למסקנה ששווה לסכן סכום כזה פעוט. וזה גם מוסיף עניין לחיים. שיעמום, אמרנו?
מה צופן העתיד אם ככה?
אין לי מושג. המגיפה אילצה אנשים רבים לצאת מאזור הנוחות. ככה זה כשחיים במצב חרדה ושחיקה במשך חודשים רבים. אנשים רבים לוקחים יוזמות חדשות וסיכונים מוגברים כחלק מאקט הישרדותי אני מניח. וזו לא סתם כותרת, על פי הסטטיסטיקה לפתיחת עסקים בארה"ב, הוגשו 4.35 מיליון בקשות פתיחת עסק חדש בשנת 2020, עלייה של 24.13% לעומת 2019. ה-YOLO זה לא רק להתעשר מהר. יש פה משהו עמוק יותר שמקדש חופש, וזמן פנוי ועשייה שקשורה ללב.
בפסקה הבאה יש רק שאלות.
מה האסטרטגיה שלכם?
האם השנה הזו גרמה לכם לקחת אחריות על עתידכם? האישי, המשפחתי והפיננסי? האם הבנתם שלעבוד מבלי תכנית\אסטרטגיה ולצפות שהמעסיק והממשלה ידאגו לכם זו לא האסטרטגיה הכי טובה? האם מערכת האמונות שלכם התערערה? האם גם לכם יש תחושת ביטחון "מזויפת"? האם אתם מרגישים שכבר אין לכם סיפוק ממה שאתם עושים? אתם לא לבד. זה קורה עכשיו בכל העולם.





